Om alles te lezen over onze diensten, producten, opdrachtgevers en organisatie verzoeken wij u vriendelijk onze site met een tablet of groter scherm te bekijken.
Trimension evalueert zowel daadwerkelijke crises, als oefeningen die door organisaties zelf zijn georganiseerd.
Om de opgedane ervaringen om te zetten in “lessons learned” evalueert Trimension daadwerkelijke crises.
We beschikken over evaluatiesystematieken voor grote, complexe oefeningen en meerjarige oefentrajecten. Maar ook voor kleine en eenvoudige oefeningen. Daarnaast evalueren we systeemtesten.
Een echte crisis is een ongeplande oefening. Daarmee is het de beste kans om te leren. Bij Trimension staat ‘lerend evalueren’ centraal. Door de medewerkers en hun ervaringen tijdens de evaluatie centraal te stellen, kunnen we prettig, snel, effectief en praktisch evalueren. Hierbij hebben we niet alleen oog voor wat beter kan, maar nadrukkelijk ook voor dingen die juist heel goed gingen. Deze manier van evalueren zorgt voor optimaal leerrendement, draagvlak en motivatie.
Elke oefening levert leerpunten op. Zowel voor de organisatie als voor de medewerkers zelf. In oefenevaluaties stimuleren we de deelnemers nadrukkelijk zelf hun eigen leerpunten te identificeren én op te pakken. Ook buiten de modules, tijdens hun dagelijkse werkzaamheden. Zo voorkomen we dat de verantwoordelijkheid voor het leren alleen bij ‘de organisatie’ wordt gelegd. De deelnemers maken inzichtelijk wat zij zelf kunnen doen. De trainers vervullen hierbij een stimulerende en soms ook confronterende rol. We focussen op ontwikkeling, daar passen we onze leervormen en begeleidingsstijl op aan. Zo blijft evalueren leuk.
Elke module levert in potentie enorm veel leerpunten op. De tijd om de leerpunten te verwerken, is begrensd. Eindeloze lijsten met openstaande actiepunten na elke module demotiveren. Daarom is het zaak realistisch te blijven en prioriteiten te stellen. Zo wordt er niet onnodig tijd besteed aan het verwerken van aanbevelingen, waar eigenlijk geen tijd voor is.