Mijn teamgenoten en ik vonden het een fijne training, die helemaal voldeed aan onze verwachtingen. Via Microsoft Teams was het goed mogelijk om in subgroepjes te werken, alle theorie weer op te halen en met elkaar in discussie te komen.”
Trimension verdiept zich uitvoerig in de organisatie en de branche alvorens een op maat gemaakt CMT-plan en trainingspakket te leveren. Daarbij staat een pragmatische aanpak en het trainen met behulp van waarheidsgetrouwe simulaties centraal. De veilige leeromgeving die gecreëerd wordt, nodigt uit om daadwerkelijk te gaan handelen en je te ontwikkelen in je rol binnen het CMT.
Kenmerkende woorden voor Trimension vind ik: meedenkend, flexibiliteit en professionaliteit. Deze kenmerken komen naar voren in het gehele traject, van voorbereiding tot evaluatie. Ik heb regelmatig ervaren, wanneer er zich tijdens de voorbereiding of oefening een onverwachte uitdaging of probleem voordeed, Trimension meerdere alternatieve voorstelde en dit deed vanuit het denken vanuit de organisatie en degene die geoefend werd. Begrippen als gecoördineerd improviseren, veerkracht en risicomanagement weten ze tot leven te brengen door de theorie te vertalen naar toepasbare praktijkvoorbeelden. Ook beweegt Trimension mee met nieuwe ontwikkelingen en zijn ze daar goed van op de hoogte. Trimension heeft trainers en adviseurs in huis die met de verschillende functionarissen en rollen op alle niveaus een klik hebben en de kennis op een goede manier weten over te brengen.
We trainen onze locatieteams meerdere keren per jaar samen met Trimension op verschillende scenario’s: brand, lekkage, ontruiming, en dergelijke in de panden… Dit is nodig om veerkrachtig te kunnen reageren op incidenten: we moeten van elkaar weten ‘wie doet wat, wanneer, en waarom?’ Hoe zorgen we er voor, samen met de departementen, dat verstoringen in de bedrijfscontinuïteit snel kunnen worden hersteld? Dit voorjaar hebben we op alle panden ‘Calamiteitentafels’ uitgevoerd, een leuke manier om dit in kaart te brengen!
Altijd voorbereid op een calamiteit! Door de trainingen van Trimension blijft onze kennis van crisisbeheersing up-to-date, ook al komen ze in praktijk gelukkig niet al te vaak voor. Als netbeheerder hebben we een belangrijke maatschappelijke rol. Een veilige en betrouwbare energievoorziening is belangrijk voor onze klanten. Met training, oefening en advisering door Trimension leren onze medewerkers in geval van een crisis of storing naast het zo snel mogelijk oplossen van de calamiteit, ook te handelen in het belang van de klant, met zo min mogelijk overlast en schade. Trimension biedt ons pragmatische en hands on handvatten waardoor we tijdens crisis op een juiste en gestructureerde manier grip krijgen op interne en externe factoren en daarmee het belang van de klant altijd voorop kunnen plaatsen.
Sinds 2012, het jaar waarin Rotterdam geconfronteerd werd met een drietal grote stroomstoringen, werken we samen met Trimension. Onze rol als netbeheerder is niet veranderd, maar er ligt wel een vergrootglas op de impact van storingen in de energielevering. Samen met Trimension zijn we op reis gegaan om te komen tot een professionele crisisorganisatie. Door de goede samenwerking en wisselwerking in het organiseren van opleidingen en trainingen hebben we grote stappen kunnen zetten. We vormen een team met als doel het voorkómen van calamiteiten en als die zich toch voordoen lossen we ze zo ‘voorspelbaar mogelijk’ op. Samen houden we elkaar scherp!
Al vanaf het begin van onze samenwerking stralen jullie uit dat jullie het met ons samen gaan doen: jullie passen je aan aan onze situatie en leggen niets op. Iedereen weet waar hij/zij aan toe is en jullie maken waar wat jullie zeggen!
We moeten echt snel kunnen schakelen op het moment dat er afwijkende dingen gebeuren. Onze processen zijn complex en we hebben veel stakeholders, dus dan moeten we snel in beeld hebben wat er speelt en wat dat betekent voor onze stakeholders. We kunnen nog zo veel draaiboeken hebben, maar waar het écht om gaat is dat collega’s op het moment dat het misgaat hun vaardigheid en vakkennis in weten te zetten. Precies waar de training om draait. We gaan hier zeker mee verder en plannen op dit moment een vervolg!
Trimension verdiept zich echt in “wat er speelt” bij waterschappen. Deze kennis maakt hen een bijzonder waardevolle partner bij de ontwikkeling en implementatie van veranderingen van een (crisis-)organisatie. Het vergroten van veerkracht van organisaties is daarbij vaak de rode draad. Op het gebied van opleidingen, trainingen of oefeningen lijkt maatwerk bijna de standaard.
Als je net wat dieper in de wereld van het crisismanagement wil duiken is de Opleiding CrisisManageR uiterst geschikt. Erg interessant is ook het verschil in werkveld van de deelnemers. Juist goed om te relativeren en te objectiveren. Verplicht word je uit je comfortzone gehaald waarbij je toch de nodige ruimte krijgt om je eigen inbreng te geven. Kortom zeker voor degene die een extra stap wil maken een aanrader!
“Rust roest” is het spreekwoord, Trimension doet dat juist niet! Ze rusten niet op hun lauweren, maar kijken vooruit. Ze blijven inspelen op de actualiteit, bewegen vooruit, blijven vernieuwen. Het is een dynamisch bedrijf: als je er komt én als je de mensen ontmoet zie je altijd beweging. Ze blijven bij de tijd, bewegen mee, denken mee. "Rust roest" dus, maar Trimension roest allesbehalve!