6 January 201614,4 miljoen actieve OV-chipkaarten en 45 miljoen transacties per week. Je moet er niet aan denken dat er wat mis gaat, waardoor de OV-chipkaart niet meer goed functioneert! Translink, de verbindende kracht achter de OV-chipkaart, doet dat juist wel. Business continuity management staat hoog op de agenda en daarom trainen ze verschillende keren per jaar, om goed voorbereid te zijn.
Collega Roel ging samen met het calamiteitenteam aan de slag met een training ‘scenariodenken’, waarin gefingeerd een ernstig probleem na een softwaremigratie centraal stond. Hoe krijgen we op zo’n moment snel zicht op de essentie van de situatie, wat verwachten we dat er gaat gebeuren en wat gaan we daaraan doen? Het stappenplan zorgde ervoor dat de ervaring van het team optimaal werd benut.
Pieter Rebel, voorzitter van het calamiteitenteam van Translink, is blij met het resultaat: “We moeten echt snel kunnen schakelen op het moment dat er afwijkende dingen gebeuren. Onze processen zijn complex en we hebben veel stakeholders, dus dan moeten we snel in beeld hebben wat er speelt en wat dat betekent voor onze stakeholders. We kunnen nog zo veel draaiboeken hebben, maar waar het écht om gaat is dat collega’s op het moment dat het misgaat hun vaardigheid en vakkennis in weten te zetten. Precies waar de training om draait. We gaan hier zeker mee verder en plannen op dit moment een vervolg!”.
Aarzel niet en neem contact op.
Bel 015 25 11 670 of stuur een bericht.
Heeft u een vraag voor onze organisatie, bel dan 015 25 11 670 of stuur een bericht via onderstaand formulier.
Sluiten ×