31 October 2016Hoe zorg je ervoor dat tijdens crises óók de mensen die niet dagelijks met elkaar samenwerken, weten wat ze voor elkaar kunnen betekenen?
De GHOR Twente staat voor deze uitdaging nu zij hun crisisorganisatie aan het doorontwikkelen zijn. In 2017 wordt deze operationeel en Kees en Hanneke hielpen in de voorbereidingen!
Ruim 30 deelnemers afkomstig uit de geneeskundige hulpverleningsorganisatie in de regio (GHOR) en hun ketenpartners bogen zich over een scenario met een lekkende goederentrein, een grote plas uitdampende vloeistof en veel gezondheidsklachten in de omgeving. Er werden vier groepen geformeerd met daarin zoveel mogelijke verschillende deelnemers uit de diverse zorggroepen en ketenpartners, zoals Algemeen Commandanten Geneeskundige Zorg, Hoofden Informatie GHOR, Officieren van Dienst Geneeskundig, Operationeel Medewerkers Actieteam, centralisten van Ambulance Oost en crisiscoördinatoren van de GGD, Huisartsenzorg, Regionale Ambulancevoorziening en ziekenhuizen.
Inzicht in zorgnetwerk
Door middel van een crisistafel konden de deelnemers op een interactieve manier de verschillende collega’s binnen het zorgnetwerk inzicht geven in elkaars taken, rollen, verantwoordelijkheden en wederzijdse verwachtingen. Uiteraard met als doel tijdens een echt incident (nog) beter op elkaar ingespeeld te zijn ten behoeve van effectief en efficiënt crisismanagement.
Zoals een deelnemer het verwoordde: “Leuke manier om het netwerk inzichtelijk te maken! Persoonlijk contact met andere functionarissen blijft belangrijk”.
Aarzel niet en neem contact op.
Bel 015 25 11 670 of stuur een bericht.
Heeft u een vraag voor onze organisatie, bel dan 015 25 11 670 of stuur een bericht via onderstaand formulier.
Sluiten ×